The story about getting home.

Ja, allt gick bra. Tills vi missade flyget i London på lördagmorgon och jag insåg att jag inte kommer komma hem den dagen. Hade de släppt förbi oss och inte bokat om oss på nästa flyg en minut innan vi kom dit så hade vi hunnit, för de planet var försenat. Vi fick vänta i över tre timmar på Heathrow och där höll jag på att boka om min flygbiljett från Arlanda till Kallax. Jag avbokade min biljett och bestämde med Idas kompisar att bila upp till Umeå med dem och sen att Andreas skulle hämta mig där.

Jag brände hela min bakdel sista dagen vi var där, så att sitta 14 timmar på ett flyg var inte skönt på rumpan. Sen sitta i en bil yttligare 14 timmar var inte heller så skönt. Eftersom jag och en annan tjej satt i en pickup med små säten bakom de främsta säterna. Jag vill gråta för att jag hade så ont. Men, det var underbart att träffa älsklingen i Umeå klockan halv ett på natten. Vi skulle egentligen ha checkat i oss på hotell, men de var antingen stängda eller fullbokade. Så det var bara att köra så långt vi orkade. När vi var mellan Piteå och Luleå började Andreas att se dubbelt. Så vi stannade hos honom i Persön för att sova. Klockan 5 på söndagmorgon somnade vi.

Jag kom äntligen hem klockan 14 på söndag. Där stannade jag i fyra timmar för att sedan fara till älsklingen igen och sova där. Så jag har inte sovit i min säng ännu. Vilket jag ska göra ikväll. Myyyyysigt!

Idag har jag varit på skolan och träffat alla tjejer förutom Annabanana som är sjuk. Inte haft någon lektion heller, eget arbete och sjuk lärare. Skulle egentligen haft engelska sista lektionen. Men efter allt resande och lack of sleep så mår jag inte så bra idag. Jag for hem för att ta de lugnt och knarka Ipren. Mitt huvud dunkar och så har jag ont i halsen. Ska inte på skolan imorgon. Har en lektion och den lärare som har den kursen var sjuk idag, så vill inte riskera att fara på en lektion som jag inte kommer ha. Däremot kanske jag ändå ska till stan för att jobba med projektarbetet, det får vi se.

Nu ska jag se klart min film. När bilder kommer vet jag inte, ni får vänta och se. Hittar inte min USB-sladd till kameran. Den har sprungit bort. Så när jag orkar leta den och, hittar den, kommer bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0