To love myself.

Jag rör inte min kropp som jag har brukat, som när jag gick skola. Vilket såklart resulterar i att jag gått upp i vikt, yttligare. Ja, jag vet att det är mycket bättre att väga de jag väger nu istället de jag vägde förut, 45 kg.

Andreas älskar mig precis som jag är, vilken han säger varenda dag. Så varför ska jag då bry mig om hur jag ser ut i till exempel underkläder? Det är bara han som ska se mig i dem. Och by the way, framför honom känner jag mig sexig. Men när jag är själv vill jag bara spy.

Varför kan jag inte älska min kropp? Varför kan jag inte älska mina nya former? Jag kan inte ens skriva ut min vikt här, för jag skäms. Jag skäms för att mina kläder hålla på att bli allt för snäva. Jag skäms över mig själv.

Men samtidigt kan jag inte få mig själv att röra på min kropp och göra något åt de. För nånstans inom mig säger min kropp att jag mår bra i den här vikten, även om jag får massiva bilringar då jag sitter ner, även om jag har dallande gäddhäng.

Jag kommer snart komma in i jobbvärlden och kommer där att röra mig mycket mer, min kropp kommer anpassa sig efter mitt arbete. Jag kommer då att få en skarkare kropp, och kanske ett starkare självförtroende.

Jag säger jämt till alla att skita i vad andra säger, men själv lyssnar jag alltid. Jag får panik, känner mig tjock och ful. Vad man än väger och hur man än ser ut så tar man in de negativa för att man inte är nöjd med sig själv, man känner sig inte perfekt.

Jag älskar min nya rumpa, som faktiskt har blivit en rumpa, en riktig niggahboooteeey. Jag älskar mina nya bröst som har blivit fylligare och inte platta.

Är det de som krävs? Att säga eller skriva ner det, som får en att älska sig själv mera? Att se sig själv i spegeln och säga att man är snygg, sexig, vacker och inte bry sig om vad vågen säger? För hade jag levt back in the days där kurvor ansågs sexigt, hade jag varit en väldigt åtråd kvinna. Dagens samhälle är bara för sjukt.


Kommentarer
Postat av: SOFIA

Du är fin precis som du är Felicia. Men i dagens samhälle är det inte lätt att leva i. Jag hoppas du snart hittar tillbaks till dig själv där du trivs! :)

2011-10-19 @ 17:33:24
URL: http://systrarnaoriginal.blogg.se/
Postat av: Sandra

Felicia älskling, vikten är världens sämsta mått och är nångting man aldrig ska bry sig om, den är en värdelös siffra på alla sätt och vis. Du är fin i din kropp och ska vara nöjd över dig själv! Puss!

2011-10-19 @ 19:06:41
Postat av: din syster :)

Du är ju inte ens fet! Du är fin exakt som du är!

2011-10-19 @ 22:04:47
Postat av: Janina

You're a fucking hooottie ;)

2011-10-21 @ 13:19:52
URL: http://dennajanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0